Kundupplevelse och kvalitet

Kvalitet är märkbar när saker tas om hand

På Suomen Radiologikeskus är all personal gemensamt mål att ta hand om kunden och hans eller hennes hälsa, och kvalitet skapas också genom ett gott samarbete med kunderna.

Vi får feedback i dagliga kundmöten. Alla kan påverka.

I vårt dagliga arbete strävar vi efter att ta klienten som individ i vägledning, förbereda för undersökningar och procedurer och höra diagnosen. Vi stöder och kommunicerar diagnos och uppföljning på ett förståeligt och empatiskt sätt.

Vi vill att alla kunder ska känna sig välkomna och överväga hur de behöver. Varje dag gör vi saker som ett team så att kundens vårdväg går smidigt.

Det var en bra och säker känsla, att allt är bra.

Det var en trevlig överraskning hur bra service jag fick.

Det var ingen känsla av börda, eftersom det ibland händer när du åker någon annanstans.

Potilastietojärjestelmämme on kokonaan sähköinen. Päivitämme tietojärjestelmiämme säännöllisesti. Sähköinen järjestelmämme mahdollistaa nopean tutkimuslausuntojen käsittelyn, analysoinnin ja kaksoisluennan. Toimitusjohtajamme on alalla aktiivisesti toimiva radiologian erikoislääkäri Jari Juola, hänellä on yli 30 vuoden kokemus alalta. Toimitusjohtajamme tekee laaduntarkkailua lausunnoista aktiivisesti ja hän toimii myös kaikissa toimipisteissämme itse työntekijänä

I vår verksamhet tar vi också hänsyn till myndigheternas instruktioner och lagar. Vi samarbetar med Fyse Oy inom teknisk kvalitetssäkring och experttjänster inom medicinsk fysik. Vid externa revisioner samarbetar vi med Labquality Oy.

Vår personal utvärderar hela tiden sitt eget arbete. Genom utvärdering utvecklar vi regelbundet de tjänster vi tillhandahåller och våra driftsmetoder i syfte att kontinuerligt förbättra vår verksamhet.